Lyckligare tillsammans

Lyckligare tillsammans

Vi brinner för att skapa kommunikation som gör skillnad – och vi skapar den gärna tillsammans med dig som kund. Det gör vi inte bara för att det ger bättre slutresultat, det är roligare också. För oss och för dig. Vårt mål är att fler ska vara tillsammans. Att fler ska gilla dig och vilja hänga med ditt varumärke. Då kommer du också få fler som faktiskt köper dina produkter, tjänster eller tar till sig dina åsikter.

Vi är en fullservicebyrå som tror att den mest effektfulla kommunikationen tar avstamp i vår snabbt föränderliga samtid, skapar engagemang och berör. Välkommen att bli lite lyckligare tillsammans med oss.

Vårt erbjudande

Insikt Studio Produktion Design

Vi försöker dra vårt strå till stacken.

2010 bestämde vi oss på Ord&Bild Reklambyrå för att låna ut 25 dollar/kund. Vi hade då 90 kunder. Det innebar att 90 entreprenörer fick hjälp att köra igång en verksamhet som kan ge bra sysselsättning och försörjning för många familjer i Equador, Costa Rica, Azerbadjan, Kambodja, Kenya med flera länder. Återbetalningsfrekvensen är i det närmaste 100%. Alla återbetalade lån har vi erbjudit till nya entreprenörer, förutom att vi lagt till nya. Nu är antalet uppe i fler än 1000 lån. Organisationen vi använder oss av är Kiva. Vi har gjort en film om hur det går till att ge ett lån. 

Se våra entreprenörer:
http://www.kiva.org/lender/ordbild9795

Årets byrå nominerad 2019

Årets mest nöjda kunder

Ord&Bild har ett och samma mål varje år. Det finns som väggmålning på tre ställen på byrån och har inget med ekonomi eller storlek att göra: Vi vill ha de allra mest nöjda kunderna.

Undersökningsföretaget Regi gör en årlig branschstudie sedan år 2000, där landets reklamköpare bedömer byråerna utifrån ett stort antal kriterier. Vi har varit på topp-listan sedan starten. För oss är det viktigast att vi år efter år är med i toppen men självklart blev vi väldigt glada när vi kom överst på pallen och blev Årets Byrå 2017.

Kriterier vi ofta fått höga betyg i är bland annat kunskap om varumärken, affärsnytta, kreativitet, digital kompetens och prisvärdhet. Vissa år har vi till och med fått bäst betyg av alla i hälften av kriterierna. Det känns såklart bra men vi vill hela tiden vässa oss och bli bättre. Vi tror att det kommer att behövas med tanke på att det finns 15 000 företag bara i Sverige som kallar sig reklambyrå, och alla strävar efter att bli bättre.

Sveriges Kommunikationsbyråer

Vi stödjer de pitch-rekommendationer som Sveriges Annonsörer och Komm! tagit fram. Läs gärna mer om vad det innebär här: http://www.komm.se/koepa-kommunikation/pitchar

Företagsfakta

  • Ord&Bild Reklambyrå
  • Startår: 1982
  • Vd: Peter Jansson Ling
  • Medlem i Sveriges Kommunikationsbyråer
  • Kollektivavtal via Unionen
  • AAA – Highest Creditworthiness, Soliditet.