@ordbild

  • Vi önskar eder alla en trevlig helg och riktar stor tacksamhet till alla som väljer att donera sina organ. /Folket i Ord&Bild

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Vi har gjort en sommarkampanj för Mitt i City i Karlstad. En plats där man kan hitta det mesta för alla typer av väder och intressen. Vi hoppas såklart att du får en lysande sommar, var du än befinner dig. Nu tar vi ledigt i tre veckor och är åter på plats måndag 31 juli. Trevlig sommar! /Folket i Ord&Bild

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Det händer konstiga saker när studenterna tagit sommarlov. Tillsammans med Karlstads universitet lanserade vi igår årets sommarhälsning till skolans studenter. /Niclas

    Läs mer på resume:https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/07/03/stefan-holms-skrackhalsning-till-karlstads-studenter/

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Vi har den äran att jobba med Värmlandstrafik. Deras sommarladdning gäller på bussar och tåg i Värmland under perioden 12 juni – 20 augusti. I årets kampanj fokuserar Värmlandstrafik på att hylla de sommarjobbande ungdomarna som håller Värmland igång när vi andra latar oss. Att ungdomarna dessutom har fysiologiska skäl att vara morgontrötta på riktigt gör det hela ännu mer beundransvärt.
    /Anna

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Tidningen Resume listar årligen (baserat på sin tävling Månadens kampanj) Sveriges mest intressanta byråer. Efter snart halva 2017 ligger vi på en andraplats, något som NWT nu uppmärksammar. /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Nu blommar det mer än vanligt i Karlstad. Om du är i Karlstad så titta gärna in till Mitt i City. Med lite tur kanske det blir du som vinner 100 luncher. /Mats

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Just nu marknadsförs Fotografiskas stora sommarutställning "Like a Horse" i hela Stockholm. Bland annat via den här installationen på Odenplan.

    Läs mer på resumé: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/05/26/hastar-intar-stockholm/

    /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Vi söker nu flera personer till olika filminspelningar.

    – 2 personer för arbete bakom kameran 31 maj – 1 juni. Tunga lyft hela dagarna. Perfekt extraknäck för två starka personer.

    Statistjobb i Karlstad (ca 2 timmar / förmiddag 31 maj)
    – Man 40–70 år (ska vara vara ute och gå med hunden i en park)

    Statistjobb i Karlstad (ca 2 timmar / eftermiddag/kväll 1 juni)
    – Kvinna 30–40 år (ska gå på en villagata)

    Statistjobb i Karlstad (mitten av juni)
    – Kvinna 25–40 år (ska spela lärare)
    – Kvinna 50–70 år (ska sitta i solen)

    Vid intresse skicka anmälan till Malin på malin.lundquist@ordbild.se

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Snart dags för en av världens största matfestivaler - Smaka på Stockholm. Mellan den 1:a juni och den 6:e juni kan du njuta av våra absolut bästa kockar och restauranger i Kungsträdgården. Vårt uppdrag har varit att uppdatera den grafiska profilen samt utveckla en ny webbplats. Tack för förtroendet Johan, Christina och Anders! //Peter

    Till Ord&Bilds Facebook

  • I fredags firade vi vinsten i Årets byrå och 35 år. Det var sköj det! Tack till allt och alla! //Peter

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Fotografiska och Det ojämställda priset fortsätter att skapa uppmärksamhet. Nu ytterligare ett guld i Resumes Månadens kampanj. Den här gången i kategorin PR. /Mats

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Det är aldrig ett mål att vinna priser utan alltid att göra kommunikation som gör skillnad. Med det är så klart roligt när hårt arbete blir uppmärksammat. Därför känns det bra när Gyllene Hjulet, som har prisat Sveriges bästa upplevelsebaserade kommunikation i tjugo år, utser Fotografiska och Statue of Integrity till Årets mest kreativa lösning. Och kul att lokalpressen uppmärksammar! Trevlig helg! //Peter

    Nwt: http://nwt.se/arbeteekonomi/2017/04/28/nytt-guld-till-ord-och-bild

    VF:

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Tillsammans med Fotografiska och "Det ojämställda priset" vinner vi guld i Resumés Månadens kampanj! Grattis Fotografiska och grattis oss själva. /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • För ett litet tag sedan blev vi utsedda till Årets Byrå. Jösses vad stolta och glada vi blev. Och ödmjuka, eftersom det är kunderna som på djupet bedömer hur bra arbete vi gör. Och det vill vi fira så klart. Och gärna tillsammans med dig.

    För ett ännu längre tag sedan startades Ord&Bild, 1982 närmare bestämt. Så vi tänkte fira det också lite grann.

    Fredag 5 maj från kl 16.30 är du varmt välkommen till oss på Älvgatan 5 i Karlstad.

    Vi har laddat upp med musik, bubbel, bira och lite gott småplock. Kom en stund eller stanna hela kvällen. Hoppas att vi ses!

    OSA senast 2 maj till aretsbyra@ordbild.se

    //Peter

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Välkommen Marcus Svensson, ny filmfotograf på Ord & Bild



    Vem är du?
    –Jag är en före detta TV-spelskille med ett stort filmintresse. Uppväxt i Karlstad men bor nu med min sambo sedan 9 år i ett hus utanför Arvika.

    Vad har du för bakgrund?
    – Jag har varit filmintresserad hela livet och haft det som min hobby, men jag visste inte att jag ville arbeta med det på heltid. Men så bestämde jag mig för att plugga film på Molkoms Folkhögskola under två år. Även om jag sedan jobbat med andra saker har jag hela tiden hållit igång filmandet och haft mitt eget företag där jag gjort kortfilmer och musikvideos. En period undervisade jag också i film på skolor runt om i Värmland på uppdrag av Film i Värmland.

    Varför blev det Ord & Bild?
    – Jag blev tipsad om att ni sökte en filmfotograf/redigerare och bestämde mig för att söka jobbet. Jag gillar nya utmaningar och att utvecklas och det ser jag fram emot att få göra på Ord & Bild.

    Vad hoppas du kunna bidra med hos Ord & Bild?
    – Jag vill vara en stabil medarbetar som bidrar mycket med mina fotomässiga och filmiska kunskaper. Jag ser också fram emot att lära mig mer om hur Ord & Bild arbetar med olika typer av idéer och berättande i reklam.

    Vad är det roligaste med att jobba med film och kommunikation?
    – Det är väl helheten men framför allt själva uppstarten då man ska hitta det bästa sättet att lösa uppdraget på. Det handlar om att fram med idéer och måla upp en bild för hur filmen ska bli och sedan jobba för att nå ett bra slutresultat som både kunden och man själv är nöjd med.

    Kan du beskriva dig själv med några ord?
    – Jag är pålitlig och fullföljer det jag tar mig an. Jag gillar att lära mig nya saker och att ha bra koll.

    Vad gör du när du inte jobbar?
    – Håller på med huset och just nu ska jag ge mig på att bygga ett uterum. Jag har tränat en del, men nu blir det mest lite fotboll med kompisarna.

    Till sist, kan du avslöja en hemlis om dig själv?
    – Jag tog VM-guld i karate när jag var 16 år. Det känner nog inte så många till.

    /Mats

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Vill du komma på provfilmning?

    Vi letar efter två personer för en reklamfilmsinspelning våren 2017. En man cirka 35-45 år och en tjej cirka 8–12 år. Det är en klar fördel om du har skådespelarvana från film eller scen. Provfilmningen äger rum hos Ord & Bild Reklambyrå, Älvgatan 5 i Karlstad tisdag 11 april och onsdag 12 april kl 16–18 båda dagarna. Om du känner att det här kan vara något för dig, anmäl dig till malin.lundquist@ordbild.se.

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Kul att Handelskammaren lyfter fram oss som ett gott exempel på hur vi bidrar för att uppfylla de 17 globala målen för hållbar utveckling. 2010 bestämde vi oss på för att låna ut 25 dollar/kund. Vi hade då 90 kunder. Det innebar att 90 entreprenörer fick hjälp att köra igång en verksamhet som kan ge bra sysselsättning och försörjning med mat på bordet som resultat för många familjer i t ex Equador, Costa Rica, Azerbadjan och Kambodja. Idag har vi över 1000 låntagare. //Peter

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Vi är nominerade med "Statue of Integrity" för vår uppdragsgivare Fotografiska i kategorin ”Årets mest kreativa lösning" till Gyllene Hjulet. Kul att det uppmärksammas på hemmaplan och kul för det modiga gänget på Fotografiska. //Peter

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Tack Cecilia, Lotta och gänget på Marknadsföreningen i Värmland!

    Vi tycker så klart att det är viktigt att goda exempel på bra kommunikation lyfts fram. Kanske ännu viktigare lokalt där exemplen är färre. Så så stort tack till styrelsen i Marknadsföreningen och till de som engagerat sig i juryarbetet inför Guldvargengalan i fredags. Samtidigt vill vi också tacka alla våra uppdragsgivare som ger oss förtroendet. Just den den här gången ett extra tack (och grattis) till Josefin på Wermlands Invest, Josef på Region Värmland och gänget på Fotografiska.

    Guld i tre av sex kategorier:

    Årets Innovative
    Fotografiska - Statue of Integrity
    Beställare: Per Broman, Karl Skoog, Margita Ingvall

    Årets Design
    Wermlands Invest - Hem att älska, lokaler att växa i
    Beställare: Josefin Knarrström Bergh

    Årets Ljud/Rörligt
    Region Värmland - Cine15
    Beställare: Josef Nyberg

    Och ett speciellt grattis till Olle Olsson på Kostym Designindustries som välförtjänt fick hedersutmärkelsen.

    Tack för en bra fest!

    /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • En stark värdegrund, ett osponsrat inlägg på Facebook och 15 timmar senare ... Inte många har undgått gårdagens statement från Fotografiska.

    De flesta svenska nyhetsredaktioner uppmärksammade. Här är några av dem.

    http://www.svt.se/…/hojd-entreavgift-for-man-pa-fotografiska
    https://www.resume.se/…/fotografiska-hojer-priset-for-man-…/
    http://www.sydsvenskan.se/…/fotografiska-hojer-priset-for-m…
    https://www.svd.se/fotografiska-hojer-priset-for-man
    http://www.dn.se/…/fotografiska-hojer-intradet-for-man-und…/
    http://www.unt.se/…/fotografiska-hojer-priset-for-man-45738…
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx

    //Peter

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Anna Boström Mora är ny projektledare hos oss. Om du vill bekanta dig lite mera med Anna kan du göra det här.

    Vem är du?

    – Jag är en värmlandstös som varit på vift i 17 år. Efter studenten pluggade jag marknadsföring i USA under 4 år och sedan blev det en tid på Hawaii med surfing och jobb. Därefter gick färden till Stockholm där jag jobbade med säljstödsmaterial, corporate identity och sponsring på Oriflame under 8 år. De senaste 1,5 åren har jag arbetet som Account Manger och Account Director på den digitala byrån Isobar.

    Varför blev det Ord & Bild?

    – Jag och min man David hade bestämt oss för att flytta tillbaka till Karlstad, så jag började titta på alternativ. Jag känner ju till Ord & Bild sedan tidigare och hörde av mig till dem. Timingen och kemin stämde så nu är jag här vilket jag är väldigt glad för.

    Vad hoppas du kunna bidra med hos Ord & Bild?

    – Bland annat mina erfarenheter från kundsidan med förståelse för kundens processer och tänkande. Och naturligtvis en hel del digitala erfarenheter från Isobar.

    Vad är det roligaste med att jobba med kommunikation?

    – Möjligheten att kunna få ut ett budskap och göra skillnad för människor. Hur företag talar och profilerar sig har stor betydelse för hur de uppfattas.

    Kan du beskriva dig själv med några ord?

    – Jag är en positiv person som tycker relationer, på alla nivåer, är väldig viktiga. Jag ser mig som öppen, ärlig och rak och jag är en doer.

    Vad gör du när du inte jobbar?

    – Jag spelar gärna golf, åker skidor och snowboard. Tycker mycket om att resa och försöker träna.

    Till sist, kan du avslöja en hemlis om dig själv?

    – Jag är bra på kosackdans.

    /Mats

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Hej och välkommen Anna! //Peter

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Kul att Fotografiskas webbplats är en av Sveriges bästa. Ha en skön fredag! /Mike
    http://internetworld.idg.se/2.1006/1.676684/topp100-2017-hela-listan

    Till Ord&Bilds Facebook