Lindahls #The Payback case image
Lindahls #The Payback case image
Lindahls #The Payback case image

Lindahls

The Payback

Lindahls kvarg lanserades på den svenska marknaden under 2013 och blev snabbt marknadsledare. Vårt uppdrag var att öka Lindahls marknadsandelar ytterligare genom att positionera Lindahls kvarg som träningskvargen nummer 1.

STRATEGI

Kvarg innehåller mycket proteiner och lite kalorier, alltså är det en perfekt produkt för de som tar sin träning på allvar. Vår insikt var att människor som tar sin träning på allvar ofta både är tävlingsinriktade och gillar utmaningar. Vår strategi blev därför att bygga kampanjen kring en tävling eller utmaning som skulle kunna engagera målgruppen på ett relevant sätt.

LÖSNING

The Payback – en kampanj som belönade de som förtjänade det. På riktigt. Det funkade så här: Besökaren loggade in på ”The Payback” genom att ansluta sig till sitt RunKeeper-konto. ”The Payback” läste sedan av hur många träningspass som genomförts de senaste 7 dagarna. Ju fler genomförda träningspass ju mer gratis kvarg fick man.

RESULTAT

– Över 50 000 besökare på kampanjsajten
– Den virala spridningen nådde + 1 000 000
– Målet (gällande ökning av marknadsandelar) överträffades med 15%

https://vimeo.com/93247544