Kvarg innehåller mycket proteiner, lite kalorier och är därför en populär produkt bland träningsintresserade människor. Kvarg hade 2016 varit extremt ”hett” under ett antal år. Det hade pratats och skrivits om produkten, något som marknadsledaren Lindahls har tjänat på. Nu hade nyhetens behag lagt sig och det pratades inte längre lika mycket om kvarg. Vår strategi blev därför att återigen ge målgruppen en anledning att prata om produkten.
Kvarg innehåller mycket proteiner, lite kalorier och är därför en populär produkt bland träningsintresserade människor. Kvarg hade 2016 varit extremt ”hett” under ett antal år. Det hade pratats och skrivits om produkten, något som marknadsledaren Lindahls har tjänat på. Nu hade nyhetens behag lagt sig och det pratades inte längre lika mycket om kvarg. Vår strategi blev därför att återigen ge målgruppen en anledning att prata om produkten.
Att kunna få snabbmat, som till exempel pizza, utkörd är sedan länge en självklarhet. I maj 2016 bestämde sig Lindahls för att erbjuda kvargälskare samma service. Men eftersom Lindahls kvarg är en träningsprodukt erbjöds utspringning istället för utkörning. Under en vecka kunde kvargälskare i Stockholm, Malmö och Jönköping beställa kvarg med utspringning via lindahlsdelivery.se. När beställningen var gjord var det bara att vänta på att det skulle knacka på dörren.
Tjänsten kommunicerades digitalt, socialt och via PR. 1 400 000 människor nåddes av den förtjänade räckvidden, webbplatsen hade 14 300 unika besökare på 7 dagar och över 100 leveranser gjordes.