Häll #Identitet case image
Häll #Identitet case image
Häll #Identitet case image
Häll #Identitet case image

Häll

Identitet

En entreprenör med visionen att skapa en restaurang tillägnad sin passion – kött, kom till oss med den tydliga målsättningen ”Kvalitet utan vita dukar”. Vårt uppdrag blev att ta fram ett designkoncept till en restaurang utöver det vanliga. 

STRATEGI

Ett restaurangbesök är inte bara en tallrik käk. Det är en upplevelse, ett sätt att umgås. Och visst är det så, att en känsla en smak en förnimmelse kan få golvet att svikta. En gungning som får dig att vilja släppa på banden och ha mer. Vissa ser det som en svaghet. På Häll dyrkar man känslan, och styrkan att ibland kunna ge efter och falla för begäret. Att bejaka lusten. 

LÖSNING

Ur ledorden lust, eld och farligt förföriskt tog vi fram ett kittlande koncept där allt från interiör, meny i kontraktsform och musik till webb, kommunikation och lanseringskampanj andades ”Välkommen hem till Djävulen”.

RESULTAT

Fullbokat med väntelista de två första månaderna och varje helg hela första året.