Bolist#Sveriges närmaste byggvaruhus case image
Bolist#Sveriges närmaste byggvaruhus case image

Bolist

Sveriges närmaste byggvaruhus

Bolist är en rikstäckande bygghandelskedja med cirka 170 byggvaruhus från norr till söder. Man vänder sig till såväl yrkeshantverkare som hemmafixare, och de enskilda byggvaruhusen drivs av lokala entreprenörer med ett starkt engagemang för sin lokala ort och sina kunder. Något som är särskiljande för Bolist är att man främst finns på många mindre platser. Bolist är för alla, oavsett var i vårt avlånga land man bor. Bolist är Sveriges närmaste byggvaruhus. Vårt långsiktiga uppdrag tillsammans är ökad kännedom och en ökad marknadsandel. Första steget på resan var att ta fram och lansera kommunikationskonceptet ”Vem du än är, var du än bor”.

STRATEGI

Att levandegöra Sveriges närmaste byggvaruhus med hjälp av de människor och platser där Bolist finns och verkar.

LÖSNING

Ett antal reklamfilmer där vi, tillsammans med vår bolist-ciceron, får lära känna några av de platser där Bolist finns lite bättre.

RESULTAT FILMMÄTNING

Observationsvärde:
75% högre än branschen i övrigt

Avsändaridentitet:
50% högre än branschen i övrigt

Positiv påverkan
42% högre än branschen i övrigt