@ordbild

  • Vissa fredagar är bättre än andra. T.ex när är Daniel Romano dyker upp på kontoret för en minispelning. /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Efter förra veckans nominering i 100-wattaren fortsätter Fotografiska och Det ojämställda priset att uppmärksammas. Nu i Spinn, som varje år belönar Sveriges bästa och mest effektiva PR-insatser. Så grattis Fotografiska! Och grattis till oss själva! /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • I kväll 21.30 är det premiär för säsong 2 av Ack Värmland. TV4 bad oss hitta på något kul inför premiären och det blev en värmländsk språkskola med Björn A Ling och Johan Östling. I 14 filmer har de lärt ut värmländska ord som kan vara bra att kunna. Här är en av filmerna. Jämt gôrbra dä!/Mats

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Idag är en bra dag. Vi är tillsammans med Fotografiska nominerade till ett av Sveriges viktigaste kommunikationspriser där både bevisad effekt och kreativ höjd premieras – 100-wattaren. Nomineringen är för Det ojämställda priset där Fotografiska på den Internationella kvinnodagen höjde entréavgiften med 13% för män (lika mycket som män tjänar mer än kvinnor). Tack till gänget på Fotografiska för förtroendet. //Peter

    https://100wattaren.se/content/nomineringarna-2017

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Det är skillnad på kaffe och kaffe. I alla fall om man är från Värmland och ägs av 160 000 värmlänningar. /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Hej Ebba Holt

    ny designer på Ord&Bild!



    Vem är du?

    Jag är en aktiv person som gillar att ha många järn i elden. Växte upp på en liten ort utanför Karlstad och har en förkärlek till naturen. Har tidigare pluggat förpackningsdesign på Brobygrafiska och grafisk design och illustration på Konstfack. Jag har jobbat för & Other Stories och efter 5 år i Stockholm är jag nu tillbaka i de Värmländska skogarna.



    Varför blev det Ord&Bild?

    Jag fick Ord&Bild rekommenderat av min tidigare lärare på Brobygrafiska som tyckte att jag skulle höra av mig till dem och visa min portfolio. Jag kom då i kontakt med Niclas Fors som är CD på Ord&Bild. Han gillade min portfolio och nu är jag här.



    Vad hoppas du kunna bidra med hos Ord&Bild?

    Förhoppningsvis nya infallsvinklar och arbetsmetoder som jag fått prova på under åren, både i Sverige och utomlands. Jag tror att mina erfarenheter av både den tekniska och estetiska sidan kan vara värdefulla i vardagen på Ord&Bild.



    Vad är det roligaste med att jobba med design och kommunikation?

    Att få utlopp för sin kreativitet och energi. Jag gillar att hitta nytänkande lösningar som kombineras med kundens önskemål.



    Kan du beskriva dig själv?

    Oj vad svårt. Mina vänner skulle nog säga att jag är driven, positiv, äkta, lyhörd och envis som få.



    Vad gör du när du inte jobbar?

    Då är jag kreativ med något eget projekt. Jag gillar att arbeta med screentryck och träsnitt. Nyligen har jag gjort en serie bilder inspirerade av musiktekniken sampling.



    Till sist, kan du avslöja en hemlis om dig själv?

    Hade en märklig böjelse som liten att i mina fickor samla på mig maskar, insekter och diverse fynd från skogen, vilket min mamma allt som oftast fick städa ur.

    /Mats

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Nu kan du läsa om lanseringen av Nästgårds i Resumé. Du kan även se de filmer som är en del av lanseringskampanjen. /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Tillsammans med Coop Värmland relanserar vi nu varumärket Nästgårds. Sortimentet har renodlats och de nya förpackningarna ska på ett bättre sätt spegla den värmländska kvalité som Nästgårds innebär. Vi ses på Coop! /Aitman

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Tillsammans med våra vänner på Fotografiska reste vi förra sommaren (i samband med utställningen "Bilden av Garbo") statyn "The Statue of Integrity" mitt i Härjedalens vildmark. Statyn har sedan dess blivit en av Härjedalens stora sevärdheter. Men den kan vara lite svår att hitta. Trevlig helg! /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Lillerud naturbruksgymnasium etablerades 1892. 125 år senare tyckte de det var dags för en uppdatering, med ny logotyp, profil, webbplats och kommunikation. /Mats

    Till Ord&Bilds Facebook

  • På lördag möter Färjestad Linköping i SHL-premiären och i samband med detta passar vi, tillsammans med Coop Värmland, på att sälja torsk. Läs mer om kampanjen och vårt samarbete med Coop Värmland i Resumé:

    https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/09/14/coop-varmland-i-shl-kampanj-infor-lordagens-premiar/

    /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Nominerade till Svenska Designpriset 2017!
    Tillsammans med Fotografiska är vi nominerade för vårt event i samband med utställningen "Like a Horse". Vill du vara med och rösta fram vinnaren så klickar du på länken. /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Hej Roya Sarvestani,

    ny produktionsledare på Ord&Bild!



    Vem är du?

    – Jag är en 25-årig tjej som precis pluggat klart på Information och PR-programmet på Karlstads universitet. Jag gillar kontraster och går lika gärna omkring i leriga stövlar i skogen som spelar skivor på någon klubb. Musik är ett stort intresse och jag driver egen klubb, arrangerar konserter och gör turnéproduktioner. Jag gillar att skriva och är intresserad av psykologi. Det är spännande att försöka förstå sig på människor.



    Varför blev det Ord & Bild?

    – Jag hade tidigare praktiserat på Ord&Bild under min utbildning, så när Peter ringde och erbjöd mig jobb var det inte så mycket att fundera på. Jag tycker det är en trevlig och varm stämning på byrån. Människorna är jordnära och jag uppskattar samtalen som pendlar mellan högt och lågt. Det finns en nördighet som jag gillar!



    Vad hoppas du kunna bidra med hos Ord & Bild?

    – Bland annat mina erfarenheter från musikbranschen och mitt stora nätverk. Att vara orädd och våga ta sig an utmaningar och att hitt nya vinklar på det. Jag gillar också ordning och reda och att göra listor för att skapa en ´ram för röran´. Det är jag bra på.



    Vad är det roligaste med att jobba med kommunikation?

    – Möjligheten att kunna bygga nya världar, inte minst med hjälp av sociala medier. Och att skapa fysiska upplevelser, till exempel med musik, text och bilder så att det blir en helhetsupplevelse.



    Kan du beskriva dig själv med några ord?

    – Hårt arbetande, ödmjuk, inkännande, extremt analytisk och social.



    Vad gör du när du inte jobbar?

    – Då är jag med min 18-åriga häst Molle som är min stora passion. Jag trivs också med att vara i skogen och dra mig undan i min stuga vid Gapern. Att skriva och fotografera är också två stora intressen.



    Till sist, kan du avslöja en hemlis om dig själv?

    – Många känner till mitt stora hästintresse, men det är kanske inte så många som vet att jag håller på med beridet bågskytte. Alltså, att skjuta med pilbåge från hästryggen i fart.

    /Mats

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Webbplatsen "The Pep Talk", som vi i början av året lanserade tillsammans med Karlstads universitet, är nu i final i Svenska Publishingpriset. Den 23 oktober vet vi vem som vinner. /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Vi önskar eder alla en trevlig helg och riktar stor tacksamhet till alla som väljer att donera sina organ. /Folket i Ord&Bild

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Vi har gjort en sommarkampanj för Mitt i City i Karlstad. En plats där man kan hitta det mesta för alla typer av väder och intressen. Vi hoppas såklart att du får en lysande sommar, var du än befinner dig. Nu tar vi ledigt i tre veckor och är åter på plats måndag 31 juli. Trevlig sommar! /Folket i Ord&Bild

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Det händer konstiga saker när studenterna tagit sommarlov. Tillsammans med Karlstads universitet lanserade vi igår årets sommarhälsning till skolans studenter. /Niclas

    Läs mer på resume:https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/07/03/stefan-holms-skrackhalsning-till-karlstads-studenter/

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Vi har den äran att jobba med Värmlandstrafik. Deras sommarladdning gäller på bussar och tåg i Värmland under perioden 12 juni – 20 augusti. I årets kampanj fokuserar Värmlandstrafik på att hylla de sommarjobbande ungdomarna som håller Värmland igång när vi andra latar oss. Att ungdomarna dessutom har fysiologiska skäl att vara morgontrötta på riktigt gör det hela ännu mer beundransvärt.
    /Anna

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Tidningen Resume listar årligen (baserat på sin tävling Månadens kampanj) Sveriges mest intressanta byråer. Efter snart halva 2017 ligger vi på en andraplats, något som NWT nu uppmärksammar. /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Nu blommar det mer än vanligt i Karlstad. Om du är i Karlstad så titta gärna in till Mitt i City. Med lite tur kanske det blir du som vinner 100 luncher. /Mats

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Just nu marknadsförs Fotografiskas stora sommarutställning "Like a Horse" i hela Stockholm. Bland annat via den här installationen på Odenplan.

    Läs mer på resumé: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/05/26/hastar-intar-stockholm/

    /Niclas

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Vi söker nu flera personer till olika filminspelningar.

    – 2 personer för arbete bakom kameran 31 maj – 1 juni. Tunga lyft hela dagarna. Perfekt extraknäck för två starka personer.

    Statistjobb i Karlstad (ca 2 timmar / förmiddag 31 maj)
    – Man 40–70 år (ska vara vara ute och gå med hunden i en park)

    Statistjobb i Karlstad (ca 2 timmar / eftermiddag/kväll 1 juni)
    – Kvinna 30–40 år (ska gå på en villagata)

    Statistjobb i Karlstad (mitten av juni)
    – Kvinna 25–40 år (ska spela lärare)
    – Kvinna 50–70 år (ska sitta i solen)

    Vid intresse skicka anmälan till Malin på malin.lundquist@ordbild.se

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Snart dags för en av världens största matfestivaler - Smaka på Stockholm. Mellan den 1:a juni och den 6:e juni kan du njuta av våra absolut bästa kockar och restauranger i Kungsträdgården. Vårt uppdrag har varit att uppdatera den grafiska profilen samt utveckla en ny webbplats. Tack för förtroendet Johan, Christina och Anders! //Peter

    Till Ord&Bilds Facebook

  • I fredags firade vi vinsten i Årets byrå och 35 år. Det var sköj det! Tack till allt och alla! //Peter

    Till Ord&Bilds Facebook

  • Fotografiska och Det ojämställda priset fortsätter att skapa uppmärksamhet. Nu ytterligare ett guld i Resumes Månadens kampanj. Den här gången i kategorin PR. /Mats

    Till Ord&Bilds Facebook