Rally Sweden#The Interview case image
Rally Sweden#The Interview case image

Rally Sweden

The Interview

Rally Sweden körs varje februari och är Sveriges största årligen återkommande sportevenemang. För att kickstarta biljettförsäljningen inför 2016 års rally ville man hitta ett sätt att uppmärksamma starten på biljettförsäljning mer än vanligt.

Strategi

Att släppa biljetterna på Halloween.

Lösning

En film som uppmärksammar just detta. I filmen får vi se hur en till synes ordinär intervju med rallystjärnan Andreas Mikkelsen plötsligt tar en ny, betydligt mörkare, vändning. Filmen spreds via Rally Sweden och Andreas Mikkelsens sociala kanaler med start 3 dygn före Halloween.

Resultat

— 480 000 människor såg filmen under de första 4 dygnen
— 2 000 000 människor nåddes under samma period av den sociala spridningen
— Både redbull.com och WRC.com valde att uppmärksammade filmen stort
— Antalet sålda biljetter före jul ökade med 32% jämfört med året innan
— Total mediabudget: 5 000 sek

socialt_halloween_skugga

pr_halloween

rallysweden.com_macbook