Lindahls Mejeriprodukter#Lindahls Delivery case image
Lindahls Mejeriprodukter#Lindahls Delivery case image

Lindahls Mejeriprodukter

Lindahls Delivery

Kvarg innehåller mycket proteiner, lite kalorier och är extremt populärt hos träningsintresserade människor. Sedan lanseringen 2013 har Lindahls varit marknadsledare, men de senaste åren har konkurensen hårdnad rejält. Vårt uppdrag var att tillsammans med Lindahls ta fram en kampanj med syfte att befästa positionen som träningskvargen nummer ett.

Strategi

Kvarg har varit extremt ”hett” under ett antal år. Det har pratats och skrivts om produkten, något som marknadsledaren Lindahls har tjänat på. Nu har nyhetens behag lagt sig och det pratas inte längre lika mycket om kvarg. Vår strategi blev därför att återigen ge målgruppen en anledning att prata om kvarg.

Lösning

Att kunna få snabbmat, som till exempel pizza, utkörd är sedan länge en självklarhet. I maj 2016 bestämde sig Lindahls för att erbjuda kvargälskare samma service. Men eftersom Lindahls kvarg är en träningsprodukt erbjöds utspringning istället för utkörning.
Under en vecka kunde kvargälskare i Stockholm, Malmö och Jönköping beställa kvarg med utspringning via lindahlsdelivery.se. När beställningen var gjord var det bara att vänta på att det skulle knacka på dörren.

Resultat

– Webbplatsen hade 14 300 unika besökare på 7 dagar
– 1 400 000 människor nåddes av den förtjänade räckvidden
– Över 100 leveranser gjordes

delivery_banners

kommentarer_delivery