Hasselfors Garden#Förpackningsdesign case image
Hasselfors Garden#Förpackningsdesign case image

Hasselfors Garden

Förpackningsdesign

I samband med att jordtillverkaren Hasselfors Garden förbättrade innehållet i sina premiumjordar, för att möta den ökande konkurrensen, ville de genomföra en designuppdatering. Den nya designen skulle utstråla kvalitet och kunskap och göra det enklare för kunderna att förstå vad respektive jord är avsedd för. Dessa jordar kallas ibland ”Älgjordar” då en älg under alla år varit framträdande i designen. Det var viktigt att kunderna skulle känna igen sin produkt samtidigt som Hasselfors Garden önskade en tydlig uppdatering av designen

Strategi

Jobba med tydlighet och låta evolution istället för revolution vara riktmärket för designförändringen.

Lösning

En design som känns tidlös, informativ och ärlig. Hasselfors Garden är experter på jord och vill gärna dela med sig av sin kunskap. Det är något som dessa premiumprodukter ska utstråla. En stor del av vårt arbete har varit att skapa plats för att förtydliga vad jorden ska används till och vilka specifika egenskaper den har. Vi har behållit alla viktiga designelement men uppdaterat dem. Hasselfors Garden har presenterat den nya designen för återförsäljarna och fått mycket positiv respons. Våren 2016 är det dags för kunderna att stifta bekantskap med de nya premiumjordarna.